Za zanesljiv zagon vašega avtomobila

Morda ste to že sami doživeli. Avto na lepem naenkrat ne vžge,…niti lučke in ura več ne delajo. Takrat nastopi panika. Prva misel je seveda ta, da nas je doletela draga okvara vozila. Na “srečo” pa je najpogostejši vzrok za takšne izpade okvara akumulatorja, ki je lahko posledica temperaturnih razlik ali pa neobičajnih obremenitev akumulatorja.

Kaj moramo vedeti o akumulatorju?
Z razvojem vozil se je akumulatorska tehnika spremenila ravno tako kot so se vozila sama. Akumulatorji starejših vozil so služili le za zagon vozila in so bili grajeni precej preprosto. Sodobna vozila, ki pa so na cestah danes pa imajo več kot 70 krmilnih naprav in več kot 100 porabnikov. Poleg tega so v vozilu še številni senzorji in komfortne funkcije (npr. gretje sedežev in gretje na mestu ipd.). Vse te porabnike oskrbuje zagonski akumulator, kar zanj predstavljaja visoko obremenitev.

Zakaj pride do predčasne okvare akumulatorja?
Vzrokov za okvare akumulatorjev je kar nekaj in za nekatere smo lahko krivi sami, nekateri pa so posledica izrabljenosti. Med najpogostejše vzroke za okvaro so:

1. Daljša globoka izpraznjenost akumulatorja
Do globoke izpraznjenosti pride, če odpove alternator, če pozabimo prižgane luči, ali če se vozimo na kratkealje (manj kot 15 minut), da se akumulator ne napolni. 

2. Izbira napačnega akumulatorja
Pri menjavi moramo izbrati akumulator enakega tipa in moči, kot je bil v originalu.

3. Sprememba temperature

Pogosto okvare akumulatorja nastopijo ravno v zimskem ali poletnem času, ko vladajo temperaturni ekstremi. Teh dejavnikov po večini ne moremo preprečiti.

ROCKET POINT - Pooblaščeni serviserji za akumulatorje



Kaj storiti, da bo akumulator držal dlje?
Akumulator mora biti vedno napolnjen. Najboljše ga je občasno odpeljati v mehanično delavnico, da nam ga napolnijo. To je priporočljivo predvsem pri akumulatorjih vozil, ki vozijo na kratke razdalje. 

V kolikor smo akumulator po nesreči izpraznili, recimo zaradi pozabljenih luči, ga je potrebno v najkrajšem možnem času v celoti napolniti. Pri klasičnih (mokrih) akumulatorjih je potrebno redno preverjati nivo elektrolita. 

Akumulatorje motornih koles, ki izven sezone stojijo je potrebno priklopiti na ohranjevalno napajanje ali pa jih vsake toliko v celoti napolniti, da lahko nepoškodovani dočakajo novo motoristično sezono.